Cum sa ne returnati produsele

1)         Completati Formularul de retur sau trimiteti un e-mail la comenzi@novabio.ro cu numele produsului pe care vreti sa il returnati, numarul facturii si data.

2)         Impachetati produsele cu atentie, in starea in care vi le-am livrat, obligatoriu, in ambalajul original; folositi servicii de curietat care permit inregistrarea expedierii si pastrati dovada acesteia;

3)         Pentru oferte care includ produse gratuite (de exemplu „la un produs cumparat primiti unul gratis”), trebuie sa ne returnati si orice produse gratuite pe care noi vi le-am livrat (cu exceptia materialelor sau produselor promotionale pe care vi le-am livrat noi voluntar alaturi de produsele comandate de dumneavoastra).

4)         Nu vor fi acceptate la retur produsele susceptibile de a se deteriora sau care au termenul de expirare scurt, produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protectie a sanatatii si sigurantei uzului personal sau din motive de igiena si/sau pe care care le-ati desigilat (ex produse de ingrijire personala, cosmetice etc).

Novabio va va rambursa orice suma pe care ati platit-o pentru produse, inclusiv costurile livrarii catre dumneavoastra (cu exceptia costurilor suplimentare - cand ati ales alta modalitate de livrare decat livrarea standard oferita de noi).

Vom face rambursarea in maximum 14 zile calendaristice de cand ne informati cu privire la decizia dumneavoastra de a va retrage din contract - cu conditia ca, pana la expirarea acestor 14 zile calendaristice :

(a) noi sa fi primit inapoi toate produsele pe care vi le-am livrat si pe care vreti sa ni le returnati (inclusiv toate produsele la oferta livrate alaturi de produsele comandate de dumneavoastra, cu exceptia materialelor si produselor promotionale livrate de noi in mod voluntar);

(b) dumneavoastra sa ne fi facut dovada faptului ca ni le-ati returnat pe toate;

(c) Daca ati comandat intr-o singura comanda mai multe produse livrate separat, termenul de 14 zile calendaristice expira dupa acestea si de cand ati intra in posesia fizica a ultimului produs. 

In caz contrar, putem amana rambursarea pana cand primim inapoi toate aceste produse sau pana cand ne faceti dovada ca ni le-ati returnat (oricare data e mai apropiata) - cu exceptia cazului cand noi insine (prin intermediul curierului nostru) vom recupera de la dumneavoastra produsele pe care vreti sa le returnati.

Atunci cand vreti sa returnati toate produsele comandate si primite de la noi, dvs veti suporta costul aferent returnarii acestor produse catre noi (produse pe care le vom recupera printr-o modalitate la alegerea Novabio). Totusi, in cazul in care dumneavoastra preferati sa ni le returnati prin alta metoda aleasa de dumneavoastra, veti suporta costul direct privind returnarea acelor produse.

Atunci cand vreti sa faceti un retur partial (adica sa ne returnati doar o parte din produsele comandate si primite de la noi), dvs veti suporta costul direct al returnarii respectivelor produse catre Novabio. Produsele trebuie expediate in starea in care vi le-am livrat, fara intarzieri nejustificate.

Rambursarea se va face folosind virament in contul dumneavoastra bancar pe care ni-l furnizati, si nu vom percepe comisioane. Putem amana rambursarea pana cand primim inapoi produsele sau pana cand ne faceti dovada faptului ca ne-ati returnat produsele (oricare se produce mai devreme).

In cazul in care exista nemultumiri fata de produsele achizitionate, Conform O.G. 130/2000 si O.G. 34/2014, Clientul are dreptul de a denunta unilateral comanda, notificand in scris pe email sau telefonic sau whatsapp ca renunta la cumparare, fara penalitati si fara invocarea unui motiv, in termen de 14 zile calendaristice de la primirea produsului. Renuntarea la cumparare este aplicabila doar clientilor persoane fizice (art. 2 lit. b).

Legea mai prevede si faptul ca nu pot fi denuntate unilateral contractele de furnizare a unor produse care prin natura lor nu pot fi returnate sau care se pot degrada ori deteriora rapid (art. 10 lit. c). Astfel, produsul returnat trebuie sa fie in aceeasi stare in care a fost livrat, in ambalajul original (inclusiv folia protectoare daca aceasta exista), cu toate accesoriile/consumabilele aferente, sigilat, fara a reprezenta urme de uzura, modificare sau consum, atat in cazul produsului cat si ale accesoriilor/consumabilelor ce il insotesc, cu etichetele intacte si documentele originale care l-au insotit (factura fiscala, instructiuni, etc.).

Returnarea produselor se va face pe cheltuiala clientului, folosind acelasi serviciu de transport cu care s-a facut si expedierea, respectiv prin firma de curierat. Nu se accepta returnarea produselor prin posta. La primire, coletul va fi verificat pentru a se constata daca indeplineste conditiile mai sus mentionate, in caz contrar acesta va fi refuzat. Astfel, vor fi refuzate coletele care contin produse in alta stare decat cea in care au fost livrate, cele care nu au fost returnate folosind acelasi serviciu de transport cu care s-a facut si expedierea, cele a caror returnare nu a fost notificata in prealabil, precum si cele care contin produse deteriorate in timpul transportului ca urmare a ambalarii necorespunzatoare.

Conform legii, Novabio Organic SRL va inapoia valoarea comenzii (inclusiv taxele de transport, daca este cazul) in cel mult 14 zile calendaristice de la data returnarii, prin transfer bancar in contul specificat de client.

Prin exceptie de la conditiile de mai sus, doar in cazul in care produsele livrate nu sunt conforme specificatiilor mentionate in comanda cumparatorului sau prezinta vicii de fabricatie in primele 24 ore de la receptie, returnarea se poate face pe cheltuiala Novabio Organic SRL, clientul putand opta pentru inlocuirea produselor sau restituirea imediata a valorii lor. Regulile privind restituirea in starea originala a produselor se aplica, cu exceptia situatiilor in care viciile de fabricatie s-au constatat dupa desigilarea produselor. Pentru orice detalii va rugam sa contactati departamentul de vanzari la email comenzi@novabio.ro sau telefon (+4) 0744 260 137. Unele dintre produsele comercializate pe siteul Novabio.ro sunt exceptate conform art 16 din OG 34/2014 de la dreptul de retragere fiind produse perisabile care nu pot fi returnate din motive de protectie a sanatatii sau igiena, clientul nu poate returna decat in conditiile in care dupa ce a desigilat coletul a gasit alte produse decat cele comandate.  

Rambursarea oricarei contravalori a produselor returnate se va face in cel mult 14 zile calendaristice de la confirmare retur, rambursul facandu-se exclusiv in contul bancar al clientului. Pentru comenzile platite cu cardul suma va fi returnata pe acelasi card utilizat la tranzactionare si poate dura maxim 30 de zile.

Inlocuirea produselor se va face doar in conditii de inlocuire aferente produsului/produselor comandate, respectandu-se termenii si limitele unei comenzi normale.

Nu se ramburseaza servicii suplimentare, incluzand sau nelimitandu-se la transportul produselor achitata de client. Toate produsele pachet se returneaza intacte, sigilate in forma initiala, in caz contrar nu sunt acceptate la retur.

Toate cheltuielile returnare/expediere vor fi suportate exclusiv de client in toate tipurile de retur, mai putin in situatia in care produsele sunt livrate eronat in colet la comanda din vina Novabio.ro, situatie in care Novabio.ro va suporta plata transportului. 

In cazul in care un colet este returnat fara a fi contactati in prealabil pe comenzi@Novabio.ro acesta nu va fi acceptat decat in termenii si conditiile de mai sus. De asemenea daca la livrarea coletului de Novabio.ro clientul nu are un motiv intemeiat si nu anunta inainte prin email, telefon, ne rezervam dreptul ca urmatoarele plati in cazul mentionat sa se faca exclusive plata online cu cardul sau transfer bancar (ordin de plata) pentru comenzile viitoare plasate pe site. 

Novabio.ro depune toate eforturile pentru a fi cat se poate de precis. Cu toate acestea, Novabio.ro nu garanteaza ca descrierile produselor sau a altor tipuri de materiale care au legatura cu acestea sunt precise, complete, curente sau fara erori. Daca un produs prezentat este diferit fata de descrierea aferenta acestuia de pe Site, il puteti returna respectand prevederile Politicii de returnare a produselor a Site-ului si in conformitate cu legislatia romana in vigoare.

Consumatorul are dreptul sa notifice in scris comerciantul ca renunta la cumparare, fara penalitati si fara invocarea unui motiv, in termen de 10 zile lucratoare de la primirea produsului sau, in cazul prestarilor de servicii, de la incheierea contractului, in conformitate cu dispozitiile Ordonantei nr. 130/2000.

 In cazul in care intelegeti sa valorificati acest drept aveti urmatoarele obligatii:

- de a returna produsul cumparat, in ambalajul original, nedeteriorat, pe cheltuiala dvs.

- de a returna produsul cumparat in stare de functionare (utilizare), nedeteriorat, in starea in care v-a fost livrat.

Pretul final platit de client este format din pretul produsului si cheltuielile de expeditie, acolo unde acestea se aplica, inclusiv la retur.